close

曾在la la la出現過的美麗男聲Sam Smith

 

而在這首 見錢不眼開 中更是有許多我辦不到得令人稱羨高音

以下為個人的揣測翻譯

When I signed my deal

I felt pressure
Don't wanna see the numbers
I wanna see heaven
You say, could you write a song for me?
I say, I'm sorry I won't do that happily

當在唱片合約簽名
壓力在我肩膀發酵
截稿時間逼近
我只想找找小確幸
你說,快點交作品出來好嗎?
我說,抱歉沒感覺我弄不出來

When I go home
I tend to close the door
I never wanted more
So sing with me
Can't you see

我回到家
關上門躲起來
我不要什麼
只要你一起高聲唱

I don't have
Money on my mind
Money on my mind
I do it for
I do it for the love
[x2]

我個人
見錢不眼開
見錢不眼開
賺這錢只是因為愛

I do it for the love
I do it for the love

賺這錢只是因為愛
賺這錢只是因為愛

Please don't get me wrong
I wanna keep it moving
I know what that requires
I'm not foolish
Please, can you make this work for me?
Cause I'm not a puppet, I will work against your strings

你大概誤解我了
我口袋裡很多首歌
也知道我需要錢
我不是故意耍你
所以放手讓我去做
因為我不是你的小貓咪 會在你面前搖尾巴

When I go home
I tend to close the door
I never wanted more
So sing with me
Can't you see

我回到家
關上門躲起來
我不要什麼
只要你一起高聲唱

I don't have
Money on my mind
Money on my mind
I do it for
I do it for the love
[x2]

我個人
見錢不眼開
見錢不眼開
賺這錢只是因為愛

I do it for the love
I do it for the love

賺這錢只是因為愛
賺這錢只是因為愛

When the sun will set
Don't you fret
No I have no money on my mind
No money on my mind
No money on my mind
No I have no money on my mind
[x2]

當天空昏暗
親愛的你擔心什麼呢?
就說我個人見錢不眼開
見錢不眼開
見錢不眼開
就說我個人見錢不眼開

Just love

因為愛

Money on my mind
Money on my mind
I do it for
I do it for the love

見錢不眼開
見錢不眼開
賺這錢只是因為愛

I don't have
Money on my mind
Money on my mind
I do it for
I do it for the love

我個人
見錢不眼開
見錢不眼開
賺這錢只是因為愛

I do it for the love
I do it for the love

賺這錢只是因為愛
賺這錢只是因為愛
arrow
arrow

    Ano阿諾 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()